Ο Κολομβιανός συγγραφέας Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες ήταν αυτός που ώθησε τη Λατινομαμερικάνικη αφήγηση στο προσκήνιο της παγκόσμιας λογοτεχνίας, με τη δημοσίευση του ένος από τα πιο γνωστά βιβλία του, το ‘Εκατό Χρόνια Μοναξιάς’ το 1967. Ως ο πρώτος εκπρόσωπος της Λατινοαμερικανικής λογοτεχνικής έκρηξης της δεκαετίας του 1960, και του Νεωτερισμού, ο Γκαρσία Μάρκες συνέβαλε αποφασιστικά στην προβολή διαφόρων συγγραφέων που αναβίωσαν τη μοναδική αφήγηση της ηπείρου. Αποτέλεσε εκδοτικό φαινόμενο και οδήγησε στη διεθνή ανακάλυψη πολλών μυθιστοριογράφων ανώτερου επιπέδου που μέχρι στιγμής δεν είχαν ακούστει έξω από τις χώρες καταγωγής τους.
Το έργο του αποτελείται από σημαντικά συγγράμματα, μερικά από τα οποία έχουν συγκεντρωθεί σε αυτό το άρθρο και είναι ιδανική πρόταση για τους φανατικούς βιβλιοφάγους.
Εκατό χρόνια μοναξιάς
Το Εκατό Χρόνια Μοναξιάς ακολουθεί το έπος, το μεγαλείο και την παρακμή του φανταστικού χωριού του Macondo και της πρωτοποριακής και πιο επιφανειακής της οικογένειας, των Buendias. Ζουν τη ζωή τους αγωνιζόμενοι ενάντια σε αποτυχίες της κολομβιανής δημοκρατίας και τις δοκιμασίες της μοίρας, του χρόνου και της ύπαρξης. Το Εκατό Χρόνια Μοναξιάς είναι ένα έργο γιγαντιαίου, επικού θεάτρου, όπου οι μύθοι δημιουργούν άντρες που με τη σειρά τους δημιουργούν μύθους, όπως στον Όμηρο, τον Θερβάντες και τον Ραμπέλαη. Είναι το χρονικό ενός απομονωμένου μικρόκοσμου που αναφέρεται στη ζωή την και κοινωνία, με την υπέροχη γένεση και την αποκάλυψη.
Το Χρονικό ενός Προαναγγελθέντος Θανάτου
Οι αδελφοί Vicario ανακοινώνουν τη δολοφονική τους πρόθεση σε όλους όσους συναντούν. Παρόλο που η φήμη τους προειδοποίησε επιτέλους ολόκληρο το χωριό, εκτός από το Σαντιάγο Νασάρ. Με αποτέλεσμα την αυγή εκείνο το πρωί,ο Σαντιάγο Νασάρ να μαχαιρώθει έξω από το σπίτι του. Γιατί δεν μπορούσε να προληφθεί το έγκλημα; Κάποιοι δεν κάνουν τίποτα, πιστεύοντας έναν μεθυσμένο φύλακα. Άλλοι προσπαθούν να δράσουν, αλλά ένας πολύπλοκος ιστός ατυχημάτων και απροσδόκητα, και συχνά χαρούμενα γεγονότα, το αποτρέπουν. Το Χρονικό ένος Προαναγγελθέντος Θανάτου είναι ένα μυθιστόρημα όπου το εκπληκτικό χιούμορ και η φαντασία του μεγάλου Κολομβιανού συγγραφέα, αφήνεται περισσότερο από ποτέ να δημιουργήσει μια νέα αντίληψη για τα αιώνια θέματα τιμής και θανάτου.
Ο Έρωτας στα Χρόνια της Χολέρας
Στα τέλη του 19ου αιώνα σε μια μικρή πόλη της Καραϊβικής, ένας φτωχός νεαρός τηλεγράφος και μια γοητευτική μαθήτρια ορκίζονται να παντρευτούν και να ζήσουν μια ζωή αιώνιας αγάπης. Για τρία χρόνια ζουν μόνο ο ένας για τον άλλο, αλλά στη συνέχεια η Φερμίνα παντρεύεται τον Τζουβεναλ Ουρμπίνο, έναν λαμπρό γιατρό. Ο Φλωρεντίνο, ο προδομένος εραστής, μετατρέπεται σε αμετανόητο γυναικά και προσπαθεί να κάνει ένα όνομα και μια περιουσία για να αξίζει την αγάπη της Φερμίνας, την οποία θα συνεχίσει να αγαπά κρυφά για πενήντα χρόνια, ένα συναίσθημα που οδηγεί τη ζωή του σχεδόν μεμονωμένα.
Δείτε Επίσης: ΤΑ 10 ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥ ΧΕΝΡΥ ΜΙΛΛΕΡ
Περί Έρωτος και Άλλων Δαιμονίων
Το 1942, κατά τη διάρκεια οικοδομικών εργασιών σε ένα μοναστήρι της Λατινικής Αμερικής, ανακαλύφθηκαν τα οστά μιας έφηβης της Sierva Maria de Todos los Angeles. Τα υπέροχα μαλλιά της ήταν 22 μέτρα. Αυτή η παράξενη ανακάλυψη, πραγματική ή φανταστική, είναι η αφετηρία μιας μοναδικής ιστορίας αγάπης, στη χαρούμενη, πολύχρωμη και παρακμιακή Καρθαγένη στα μέσα του 18ου αιώνα. Η μόνη κόρη του Marquis του Casalduero, η Sierva Maria ήταν 12 ετών όταν δαγκώθηκε από σκύλο σημαδεμένο με λευκό φεγγάρι στο μέτωπό του. Υποψιαζόμενη για διαβολική κατοχή, είναι κλειδωμένη σε ένα μοναστήρι από την Ιερά Εξέταση, όπου ζει με τον εξορκιστή της, Don Cayetano Delaura, και ξεκινά μια τρελή ρομαντική, παθιασμένη, καταστροφική και, προφανώς, καταραμενή σχέση.
Η Είδηση μίας Απαγωγής
Τον Αύγουστο του 1990, το «Καρτέλ Μεντεγίν» απήγαγε οκτώ Κολομβιανούς δημοσιογράφους και τους κράτησε αιχμάλωτους για σχεδόν ένα χρόνο. Στόχος του ήταν να αποτρέψει την έκδοση λαθρεμπόρων ναρκωτικών στις Ηνωμένες Πολιτείες. Το δράμα τελείωσε με την παράδοση του ηγέτη του Καρτέλ, αλλά δύο όμηροι, δύο γυναίκες, είχαν σκοτωθεί. Αυτή είναι η ιστορία μιας αποφασιστικής αντιπαράθεσης μεταξύ της δημοκρατικής κυβέρνησης και της πιο ισχυρής ομάδας μαφίας της εποχής, μιας συμμορίας που ήταν ουσιαστικά ένα κράτος εντός του κράτους. Βασίζεται στις μαρτυρίες των πρωταγωνιστών, ιδίως της Maruja Pachon και του συζύγου της Alberto Villamizar, των οποίων οι ρόλοι θα είναι καθοριστικοί στην ιστορία.
Ο Στρατηγός Μέσα στο Λαβύρινθο του
Στις 8 Μαΐου 1830, ο στρατηγός Simón Bolívar, συνοδευόμενος από τον ακόλουθο του, φεύγει από την Μπογκοτά αφού παραιτήθηκε από την εξουσία. Έχει μόνο λίγες μέρες ζωής. Ακριβώς κάτω από τον ποταμό Magdalena, το El Libertador («ο απελευθερωτής») της Νότιας Αμερικής ξαναζωντανεύει τους αγώνες του, τους θριάμβους του, τις υπερβολές του και τις αποτυχίες του. Η Κολομβία, το Περού, η Βενεζουέλα, ο Ισημερινός και η Βολιβία είναι ανεξάρτητα, αλλά το όνειρό του για ενοποίηση της ηπείρου έχει αποτύχει, υπονομευμένο από αντιπαλότητες και προδοσίες. Για να προκαλέσει αυτό το εξαιρετικό πεπρωμένο, ο Γκαρσία Μάρκες συνδυάζει τη μυθοπλασία με την ιστορία. Κάτω από το στυλό του, ο ιστορικός ήρωας γίνεται άνθρωπος σε μια μονομαχία με την ιστορία και το χρόνο.
Το Φθινόπωρο του Πατριάρχη
Αυτό το βιβλίο γράφτηκε με την ακρίβεια ενός ρολογιού. Με μια προσεκτική ανάγνωση του κειμένου παρατηρούνται πολλές σειρές επαναλαμβανόμενων θεμάτων ή μοτίβων που δεν έχουν αποκαλυφθεί όλα, όπως γύπες, που επανεμφανίζονται στο τέλος του μυθιστορήματος και σχετίζονται με την πρώτη μνήμη του πατριάρχη. Ένα άλλο είναι το «θέμα των προσώπων», το οποίο αναπαράγει την εικόνα της μητέρας και συμβολίζει τη φύση του έρωτα που ενώνει τον κεντρικό χαρακτήρα Bendición Alvarado και τη μητρική σύζυγό του, Leticia Nazareno. Το πιο εκπληκτικό είναι η σύνθεση των κεφαλαίων του μυθιστορήματος. Το ακριβές μέσο κάθε ενός από αυτά περιέχει ένα στοιχείο που είναι απαραίτητο για την ιστορία.
Λέγοντας Ιστορίες
«Η ζωή δεν είναι αυτό που ζείς, αλλά αυτό που θυμάσαι και πώς το θυμάσαι», γράφει ο Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες σε αυτό το βιβλίο αναμνήσεων της παιδικής και νεανικής του ηλικίας. Σε αυτό το μυθιστόρημα της ζωής, ο συγγραφέας φέρνει στη ζωή τους χαρακτήρες και τις ιστορίες που έπληξαν το έργο του, τον μαγικό κόσμο της πατρίδας του Aracataca, την εκπαίδευσή του στη δημοσιογραφία, τις δοκιμασίες της οικογένειάς του, την ανακάλυψη της λογοτεχνίας και τις αρχές του γραπτού του. Σε αυτό το σμήνος ιστοριών, όπου συμβαίνουν συχνά ασυνήθιστες συναντήσεις και αϋπνες νύχτες, εμφανίζεται το πιο ρομαντικό βιβλίο του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες. Ένα συναρπαστικό μυθιστόρημα όπου η φύση, η δύναμη, το αλκοόλ, οι γυναίκες και το γέλιο έχουν την ουσία του παραληρήματος και του θαύματος.
Leaf Storm
Αυτό είναι το πρώτο μυθιστόρημα του μελλοντικού βραβείου Νόμπελ, και ήταν μόλις 19 ετών όταν το έγραψε. Είναι η ιστορία μιας αδύνατης ταφής. Ο θάνατος ενός παράξενου χαρακτήρα, πρώην γιατρού, που μισούσε ο λαός, αναγκάζει έναν παλιό συνταξιούχο συνταγματάρχη να εκπληρώσει μια υπόσχεση, να θάψει τον γιατρό, αντιμετωπίζοντας έτσι την αντιπαλότητα της πόλης και των αρχών της. Ταυτόχρονα, είναι η ιστορία του μίσους που συσσωρεύεται πάνω από 25 χρόνια στο Macondo, την πλασματική πόλη κοντά στις ακτές του Ατλαντικού της Κολομβίας που έχει γίνει ένας από τους μεγάλους μύθους της παγκόσμιας λογοτεχνίας όταν χρησιμοποιήθηκε ως σκηνικό στα Εκατό Χρόνια Μοναξιάς.
Οι Δύστυχες Πόρνες της Ζωής μου
Το βιβλίο αυτό δημοσιεύθηκε το 2004 και αφηγείται την ιστορία, στο πρώτο πρόσωπο, ενός γέρου και μιας έφηβης, παρόμοια με τη Maria dos Prazeres στο Strange Pilgrims. Ο πρωταγωνιστής βρίσκει αγάπη κοντά στο τέλος της ζωής του, όταν η μόνη περιπέτεια που του απομένει είναι ο θάνατος. Η δράση της ιστορίας ξεκινά από τα 90α γενέθλια του αφηγητή και βρίσκεται στην πόλη Barranquilla.
Δείτε Επίσης: 15 ΣΕΙΡΕΣ ΠΟΥ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΣ