Η διαχρονική Audrey Hepburn μέσα από 6 ταινίες της

Σαν σήμερα, 28 χρόνια πριν, έφυγε από τη ζωή μια από τις πιο εμβληματικές ηθοποιούς του 20ου αιώνα, η Audrey Hepburn. Ήταν μια γυναίκα που κατάφερε να ξεχωρίσει όχι μόνο μέσα από τις ταινίες της, αλλά ακόμα περισσότερο από την κομψότητα, την αλληλοβοήθεια και το ήθος του χαρακτήρα της. Το καταπληκτικό της γούστο στην μόδα, σε συνδυασμό με την ιδιαίτερη φιγούρα της κατάφεραν να της παρέχουν μια σημαντική θέση στην ιστορία της μόδας, καθιστώντας την ηθοποιό ένα σύμβολο της κομψότητας μέχρι και σήμερα.

Όσον αφορά την συνεισφορά της σε ανθρωπιστικό επίπεδο, από το τέλος της υποκριτικής της καριέρας, μέχρι και το τέλος της ζωής της, υπηρέτησε ως Πρέσβειρα Καλής Θελήσεως της UNICEF και μάλιστα τιμήθηκε και με μετάλλιο για το έργο της.

Πολλά είναι ακόμα αυτά που θα μπορούσα να αναφέρω για την ζωή της και το ανθρωπιστικό της έργο, σε αυτό το άρθρο όμως, θα ήθελα να εστιάσω στην κινηματογραφική της πορεία και στα «διαμάντια που χάρισε» στην μεγάλη οθόνη κατά την διάρκεια της υποκριτικής της καριέρας.

Σχετικά με την πορεία της ως ηθοποιός, ήταν από τους λίγους ηθοποιούς παγκοσμίως που κατάφερε να βραβευτεί και με τα τέσσερα ακόλουθα βραβεία, Emmy, Oscar, Tony και Grammy. Αδιαμφισβήτητα η πορεία της στο θέατρο και στο Broadway είναι αρκετά σημαντική, αλλά η συμμετοχή της σε πολλές εμβληματικές κινηματογραφικές ταινίες του 20ου αιώνα είναι αυτές που της χάρισαν παγκόσμια αναγνώριση. Έχω συγκεντρώσει έξι από τις πιο γνωστές ταινίες της Audrey Hepburn που σας συνιστώ να δείτε…

Roman Holiday (1953)

Η Audrey Hepburn είχε συμμετάσχει σε αρκετές Ευρωπαϊκές ταινίες, όμως αυτός ήταν ο πρώτος της πρωταγωνιστικός ρόλος σε Αμερικανική ταινία. Η ιστορία αφορά μια πριγκίπισσα, την Άννα (Audrey Hepburn), που κατά την διάρκεια μιας επίσκεψής της στην Ρώμη, εμφανώς αγανακτισμένη με το αυστηρό πρόγραμμά της, αποφασίζει να φύγει κρυφά από την πρεσβεία που διαμένει και να πάει μια βόλτα στην πόλη. Εκεί γνωρίζει έναν γοητευτικό δημοσιογράφο, τον Τζο Μπράντλεϊ (Gregory Peck). Μαζί του η Άννα καταφέρνει να περάσει το ταξίδι που ήθελε, κάνοντας ανέμελες βόλτες, χωρίς να σκέφτεται  το πρόγραμμα και τους τύπους… που θα καταλήξει όμως αυτό; Η συνέχεια στην οθόνη…

Η συγκεκριμένη ταινία ήταν αυτή που έστρεψε και τα φώτα της δημοσιότητας στην Audrey, καθώς κατάφερε να αποσπάσει τρία βραβεία Όσκαρ, ανάμεσα σε αυτά και το Όσκαρ Καλύτερης Ηθοποιού, αλλά και μια Χρυσή Σφαίρα. Επίσης, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως, σύμφωνα με την ιστοσελίδα Wikipedia, το 1999, η συγκεκριμένη ταινία επιλέχθηκε για διατήρηση στο «United States National Film Registry» από τη Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου ως «πολιτιστικά, ιστορικά ή αισθητικά σημαντική». Τα μετέπειτα γεγονότα δείχνουν πως η συγκεκριμένη ταινία αποτέλεσε την αρχή μιας λαμπρής υποκριτικής σταδιοδρομίας για την τότε σχεδόν πρωτοεμφανιζόμενη ηθοποιό, μιας και τα επόμενα χρόνια ακολούθησαν πολλές άλλες επιτυχίες!

Αγαπημένη ατάκα από την ταινία: “What the world needs is a return to sweetness and decency”.

Δείτε Επίσης: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΕΙΡΩΝ ΓΙΑ NETFLIX & CHILL

Breakfast at Tiffanys (1961)

Η ταινία αυτή, μας δείχνει την ζωή της εξέχουσας προσωπικότητας Holly Golightly (Audrey Hepburn) στην Νέα Υόρκη, η οποία περιπλέκεται όταν γνωρίζει τον Paul (George Peppard), έναν άνδρα που μετακομίζει στην ίδια πολυκατοικία.

Το «Breakfast at Tiffany’s» είναι κατά την γνώμη μου η πιο ευρέως γνωστή ταινία της. Ακόμα και να μην έχετε δει την ταινία, σίγουρα θα έχετε πετύχει κάπου το καρέ από την πρώτη σκηνή, στην οποία η Holly Golightly βρίσκεται μπροστά από την βιτρίνα του πασίγνωστου κοσμηματοπωλείου «Tiffany & Co.»,  φορώντας ένα εντυπωσιακό μακρύ, στενό, μαύρο φόρεμα, ένα περίτεχνο μαργαριταρένιο κολιέ και σκούρα γυαλιά, και απολαμβάνει το πρωινό της παρατηρώντας το κατάστημα. Το συγκεκριμένο φόρεμα μάλιστα, που ήταν του οίκου μόδας Givenchy, συμφώνα με την ιστοσελίδα Wikipedia,  «θεωρείται ως ένα από τα πιο εικονικά αντικείμενά ρουχισμού στην ιστορία του 20ου αιώνα και ίσως το διασημότερο μικρό μαύρο φόρεμα όλων των εποχών».

Η συγκεκριμένη ταινία είναι τόσο αισθητικά ιδιαίτερη που η πρώτη είναι μία από τις αρκετές αξιομνημόνευτες σκηνές της. Απόδειξη του ότι η Audrey μπορούσε να υποστηρίξει οτιδήποτε φορούσε και να δημιουργήσει το δικό της στυλ μέσα από τις ταινίες της είναι μια σκηνή στην οποία φοράει ένα πουκάμισο και μια τυρκουαζ μάσκα ύπνου, ένα look που έχουμε δει μέχρι και ως αποκριάτικο κοστούμι.

Είναι πολλές οι ατάκες σε αυτή την ταινία που είχα στο μυαλό μου, αλλά αποφάσισα να καταλήξω στην παρακάτω…

Αγαπημένη ατάκα από την ταινία: “If I could find a real-life place that’d make me feel like Tiffany’s, then – then I’d buy some furniture and give the cat a name!”

 Charade (1963)

H Regina Lampert (Audrey Hepburn), μόλις επιστρέφει στο Παρίσι, μαθαίνει ότι δολοφονήθηκε ο άντρας της. Ανακαλύπτει επίσης ότι, ο εκλιπών σύζυγός της έκρυβε πολλά μυστικά. Στον δρόμο για την αλήθεια και την διαλεύκανση ενός μεγάλου μυστηρίου, συναντά τον έρωτα στο πρόσωπο του Peter Joshua (Cary Grant), ενός γοητευτικού άγνωστου που προσφέρεται να την προστατέψει.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα IMDb, λόγω της αγωνίας που υπάρχει σε πολλά σημεία της ταινίας, της παρουσίας του Cary Grant, της δομής του σεναρίου και των συχνών plot twists, πολλοί οπαδοί της ταινίας την ονόμασαν «η καλύτερη ταινία Hitchcock που δεν έκανε ποτέ ο Hitchcock». Δεν τους αδικώ, καθώς το σενάριο είναι έξυπνο και η πλοκή σε κρατάει σε εγρήγορση. Όσο για το δίδυμο Hepburn – Grant, δείχνει να υπάρχει καταπληκτική χημεία. Τέλος, η Audrey καταφέρνει να ξεχωρίσει κι εδώ στιλιστικά με μια από τις αγαπημένες μου «πινελιές» να είναι ένα ζευγάρι μακριά μαύρα γάντια.

Αγαπημένη ατάκα από την ταινία: “How would you like a punch in the nose?”

 Paris – When It Sizzles (1964)

H Gabrielle Simpson (Audrey Hepburn), είναι η βοηθός του Χολιγουντιανού σεναριογράφου Richard Benson (William Holden), την οποία έχει προσλάβει για να πληκτρολογεί το σενάριο που του ζητήθηκε να δημιουργήσει. Η Gabrielle τον βοηθά να ξεπεράσει το «writer’s block» που τον έχει καταβάλει, αναπαριστώντας τις ιδέες του για πιθανές πλοκές.

Ο συνδυασμός William Holden και Audrey Hepburn είναι άκρως γοητευτικός. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα IMDb: «Σύμφωνα με τα απομνημονεύματα του γιου της Audrey Hepburn, Sean Hepburn Ferrer, αυτή ήταν η λιγότερο αγαπημένη της από τις ταινίες που έκανε κατά τη διάρκεια των χρόνων της ως star, παρά το γεγονός ότι την ονόμασε «a joy to make (ήταν χαρά της να την κάνει)». Ο Ferrer έγραψε ότι της έδωσε ένα μάθημα: “Ακριβώς επειδή η ταινία ήταν εύκολο να φτιαχτεί δεν σημαίνει ότι πρόκειται να είναι και καλή.”»

Αγαπημένη ατάκα από την ταινία: “Oh! Every morning when I wake up and I see there’s a whole new other day, I just go absolutely ape!”

 My Fair Lady (1964)

Ο καθηγητής φωνητικής Henry Higgins (Rex Harrison), συμφωνεί σε ένα στοίχημα ότι μπορεί να κάνει την Eliza Doolittle (Audrey Hepburn), μια κοπέλα που πουλάει λουλούδια, παρουσιάσιμη στην υψηλή κοινωνία. Ωστόσο η επιρροή φαίνεται να είναι αμοιβαία και τα πράγματα παίρνουν μια διαφορετική τροπή…

«Ωραία μου Κυρία», ένας τίτλος που σίγουρα όλοι έχουμε ακουστά! Αυτό που ίσως δεν γνωρίζατε είναι ότι, η ταινία αυτή βασίζεται στο ομώνυμο μιούζικαλ που ανέβηκε το 1956 στο Broadway, το οποίο αποτελεί μεταφορά θεατρικού έργου του George Bernard Shaw. Ωστόσο, το μιούζικαλ παρουσιάζει αρκετές διαφορές σε σχέση με το θεατρικό έργο του Shaw, με βασική εξ αυτών το τέλος… (δεν κάνω spoiler!). Φυσικά, από αυτήν την ταινία δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα εντυπωσιακά κοστούμια… λεπτομέρειες που μπορούν να χαράξουν την ταινία στην μνήμη του θεατή.

Αγαπημένη ατάκα από την ταινία: “The difference between a lady and a flower girl is not how she behaves, but how she is treated.”

 How to Steal a Million (1966)

Η κόρη ενός καλλιτέχνη τέχνης, Nicole Bonnet (Audrey Hepburn) συνεργάζεται με έναν διαρρήκτη, Simon Dermott (Peter O’Toole) με σκοπό να κλέψει ένα από τα έργα του πατέρα της και να προστατεύσει το μυστικό του…

Το «How to Steal a Million» θα έλεγα πως αποτελεί μια ταινία με αρκετά απλή πλοκή, αλλά με πνευματώσεις διαλόγους. Στην παρούσα ταινία, η ατμόσφαιρα ίσως είναι αυτή που καταφέρνει να σε κερδίσει… η διοργάνωση της ληστείας του μουσείου σε συνδυασμό με το ρομαντικό στοιχείο, καθιστούν την ταινία μία ευχάριστη αστυνομική κομεντί του παλιού Hollywood.

Αγαπημένη ατάκα από την ταινία: “You know for someone who started lying recently, you’re showing a real flair!”